Съобщения за медиите

Активните интернет потребители ще отделят 235 лева за коледни подаръци

Активните интернет потребители ще отделят с 4% повече средства за коледни подаръци в сравнение с миналата година или средно по 235 лв., показва проучване на Pazaruvaj.com. Резултатите сочат, че с приближаването на Коледа българите са много по-предразположени към онлайн пазаруването. Потребителите, които искат да изразходват  по-малко време, използват предимствата на виртуалните рафтове, откъдето черпят много идеи и намират по-изгодни оферти. При вземането на решение все повече помагат написаните от други хора оценки, мнения и тестовете на продукти.

Подаръци се купуват средно за 6 души

През 2017 г. интернет потребителите ще купят коледни подаръци средно за поне 5-6 души, преди всичко от тесния семеен кръг. Затова намирането на подходящите продукти и изборът на източника за тяхното набавяне не е лесна задача. 

Коледен подарък предимно за най-близките роднини планират да набавят 86% от респондентите, а средната му стойност ще е 49 лева. Колегите се нареждат на по-задните места, като за тях подаръкът ще е средно 18 лева.

Малко над половината от анкетираните - 54%, се стремят да донесат радост на близките си с качествени подаръци, като при избора на продукта обръщат внимание на съотношението цена-качество.

Избирането на подходящ подарък не е лесна задача 

Докато сърфират в интернет, преди да пазаруват, потребителите се информират подробно и обикновено разглеждат асортимента на няколко онлайн магазина. В лова на подаръци почти 3/4 от планиращите покупките ще разчитат на поне 3 източника в интернет.

Изгодните онлайн промоции в коледния сезон, стават все по-примамливи и за хора, които през останалата част от годината предпочитат да пазаруват във физически магазини, тъй като чрез офертите си онлайн магазините привличат по-успешно вниманието на нови онлайн купувачи.

Дрехите, козметиката, играчките и книгите продължават да бъдат най-популярните подаръци

Въпреки че всяка година по Коледа се появяват хитови продукти, характерни само за дадената година, сред всички потребители на интернет и през 2017 г. най-предпочитаните подаръци са „класическите” облекло, козметика, играчки и книги.

Разбира се, търговците ще могат да разчитат на голям оборот и при по-скъпата техника като например телевизори, смартфони и таблети, но този вид продукти за мнозина все още представляват съществена финансова бариера.

Решението се основава на потребителски мнения

Благодарение на интернет днес потребителите са склонни да избират както  местата за настаняване, така и местата за вечеря въз основа на оценките на други хора. Този начин на избор влияе на потребителското поведение и при ежедневното пазаруване. Когато вземат решение, освен цената, важни критерии за потребителите са и мненията за продукта (89%) и оценката за избрания търговец (85%).

Благодарение на това, в Pazaruvaj.com наред със сравнението на цените, днес все по-популярни функции стават показването мненията, както и оценките за надеждността на магазините.

Потребителите на интернет ще купят подаръците най-малко от две места

Резултатите от проучването дават отговор не само в каква степен потребителите на интернет акцентират върху онлайн търсенето на избраните подаръци, но и за това откъде планират да ги купят.

Онлайн пазаруването избират 81% от активните потребители на интернет. Въпреки високия процент обаче онлайн пазаруването няма да може да поеме изцяло ролята на физическите магазини: двама от петима потребители на интернет ще прекарват времето си в търговски центрове и молове, за да купят коледните подаръци за близките си, а трима от 10 – в други магазини, включително в специализирани.

В резултат от изобилието от оферти преди празниците отделяме по-голямо внимание на промоционалните и рекламните брошури на физическите магазини, тъй като този начин на избор на подаръци, наред с персоналното разглеждане и сърфирането в интернет, може също да даде много идеи. Сред активните интернет потребители 25% със сигурност ще следят и печатните брошури на магазините.

 



 

 

 

За проучването

Проучването e осъществено от GKI Digital по поръчка на Pazaruvaj.com през октомври 2017 г. чрез онлайн събиране на данни, на основата на извадка от 840 анкетирани лица. Предвид начина на събиране на данни и достигнатата целева аудитория, проучването представя плановете за коледно пазаруване на активните потребители на интернет.

За Pazaruvaj.com

Pazaruvaj.com е най-популярната в България международна платформа за сравнение на цени и продукти, която предоставя надежден справочник за онлайн пазаруване, подпомагащ магазините с онлайн асортимент и клиентите им при правене на покупки от 2006 година досега. Сайтът привлича над 850 000 потенциални купувачи месечно, които информирано могат да направят своя избор измежду 420 електронни магазини и близо 1 500 000 оферти.